Tuesday, September 20, 2011

Det finns inga genvägar

Nytt styre som sagt, men inte kan det matchas med mina gamla slitna stubbar, som ändå varit riktigt bra. Inte särskilt lätta dock, med sina 123 gram. Så jag chansade och beställde hem två andra barändar från Tioga, i hopp om att de skulle vara lätta. Jag tänkte att jag skulle hitta ett undantag till regeln att det inte går att kombinera lätt, bra och billigt. Det gjorde jag inte.

Carbo-modellen väger 127 gram och var hal som tusan, ganska värdelös. De lite mindre Femmorna drog i alla fall ner vikten till 113 gram och de var ganska sköna, de bjöd på lite fäste i sina räfflor. Men riktigt bra blev det ju förstås inte.

Jag har hittat en utmanare som kan vara vinnaren, Ritcheys WCS på 85 mm som är specad till 65 gram. Helt OK om det stämmer med tanke på att den kostar €15. Den raka vägen är väl annars ett par från KCNC för dryga 400 kronor som ska väga 52 gram. Ah, alla dessa beslut!



No comments:

Post a Comment