Sunday, September 18, 2011

Det kostar på att hålla rent, gud vet

OK då, lite mindre skitsur idag. Efter en hel dags cykelvård igår lyckades jag få fart på det vänstra vevlagret så att det snurrar en stund till. Något som gett upp för länge sedan är dock styrlagret, så det byttes igår till ett nytt och fräscht. Det är dock bara den nedre 1,5 tumsdelen som tar stryk. Den är riktigt utsatt och får in mycket skit. Så behöver du en överdel har jag ett par på lager (ordvits!), om det nu passar.

För det här med styrlager och en gemensam standard verkar ju inte riktigt vara uppstyrt. Och det är inte minst därför jag skriver det här inlägget. En liten "note to self" så att jag vet vilket lager jag kan köpa när (inte om) det här ger upp.

ID 233578 på CRC. £28.70 sist jag beställde. Hittar du något bättre, mer prisvärt eller bara nåt annat som har samma mått, säg till för all del!



No comments:

Post a Comment